Abstract
På DTU er der blevet uddannet ingeniører og forsket i teknologi siden 1829, hvor fysikeren H.C. Ørsted grundlagde Den Polytekniske Læreanstalt - i dag DTU.
Her udbydes i dag mere end forskellige 1000 skemalagte kurser inden for de fleste grene af ingeniørvidenskaben. Hertil kommer diverse ad hoc kurser inden for specielle områder, samt diplomprojekter, bachelorprojekter, civilafgangsprojekter og ph.d. projekter.
Da robotteknologi jo er et polyteknisk område med mange ingeniørmæssige facetter vil megen af den undervisning som udbydes på DTU - i større eller mindre grad - indeholde dele af det robottekniske fagområde (matematik, mekanik, maskinelementer, IT, styreteknik, elektronik, procesteknologi, virksomhedsledelse mm.). I denne artikel fokuseres der på den del af undervisningen som ligger tættest på den egentlige robottekniske anvendelse.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | DIRA Nyt |
Volume | 23 |
Issue number | 3 |
Pages (from-to) | 9-11 |
ISSN | 1601-1635 |
Publication status | Published - 2005 |