Abstract
Den nye nationale cykelstrategi har den overordnede målsætning at få flere til at cykle,
tilsvarende er bedre cykelforhold og flere cyklister et indsatsområde i hovedstadsregionen,
hvor et stort fokus på supercykelstier bl.a. sigter mod at styrke cyklens rolle i pendlingen
mellem kommunerne.
DTU’s Lyngby Campus er, som stor regional arbejdsplads med ca. 4000 ansatte og 6500 studerende, mål for en omfattende ind-pendling fra andre kommuner, men også karakteriseret ved omfattende brug af cykel.
I forbindelse med et fagprojekt i by- og trafikplanlægning har vi undersøgt ansatte og studerendes transport til DTU og stillet spørgsmålet om hvordan cyklisternes forhold kan forbedres. Et spørgeskema blev i april-maj 2014 distribueret gennem campusnet, institut mailinglister, og facebook sider for studerende. Undersøgelsen blev besvaret af 448 ansatte og studerende. Undersøgelsen giver mulighed for at beskrive cyklingen til DTU mht. omfang, geografi, årstidsvariation, synergi med kollektiv trafik, såvel som behov for forbedringer.
DTU’s Lyngby Campus er, som stor regional arbejdsplads med ca. 4000 ansatte og 6500 studerende, mål for en omfattende ind-pendling fra andre kommuner, men også karakteriseret ved omfattende brug af cykel.
I forbindelse med et fagprojekt i by- og trafikplanlægning har vi undersøgt ansatte og studerendes transport til DTU og stillet spørgsmålet om hvordan cyklisternes forhold kan forbedres. Et spørgeskema blev i april-maj 2014 distribueret gennem campusnet, institut mailinglister, og facebook sider for studerende. Undersøgelsen blev besvaret af 448 ansatte og studerende. Undersøgelsen giver mulighed for at beskrive cyklingen til DTU mht. omfang, geografi, årstidsvariation, synergi med kollektiv trafik, såvel som behov for forbedringer.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Trafik & Veje |
Number of pages | 8 |
ISSN | 1903-7384 |
Publication status | Published - 2015 |