Modulariserede produktplatforme - strategisk fleksibilitet samt effektivitet i produktudvikling, produktion og distribution

Ole-Christian Bjarnø

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    Artiklen omhandler modulære produktarkitekturer set fra en strategisk synsvinkel. En modulær produktarkitektur opstår, når et produkt defineres i dets funktionelle enheder, og disse er udformet på en måde, så sammensætning af forskellige elementer kan skabe en let og hurtig produktkonfigurering. De modulariserede produktplatforme har det specielle i sig, at de på samme tid skaber strategisk fleksibilitet samt effektivitet i produktudvikling, produktion og distribution og må derfor opfattes som særlig potente indsatsmidler. Nogle karakteristiske træk beskrives.
    Original languageDanish
    Title of host publicationInnovations- og forandringsledelse
    EditorsJohn Ulhøi
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherBørsens Forlag A/S
    Publication date2004
    Publication statusPublished - 2004

    Cite this