Abstract
Efter at have gennemført kurset vil den studerende være i stand til at
- forstå principperne for måling af human fysiologiske signaler med
elektroder for et udvalg af signaltyper,
- anvende et praktisk elektrodebaseret målesystem til klinisk måling,
- foretage en vurdering af fejlkilder ved elektrodebaserede målesystemer,
- forstå de fysiske principper, der ligger til grund for kliniske systemer til
billeddannelse,
- forstå forløbet i den praktiske anvendelse af et billeddannende system til
klinisk anvendelse,
- foretage en vurdering af fejlkilder ved billeddannende systemer til klinisk
anvendelse
- forstå metoder til stikprøveudtagning og statistisk modellering af data,
- kunne anvende parametrisk og ikke parametrisk modellering, samt kunne
anvende SAS til parameterestimering i disse,
- kunne forstå principper for test i data,
- kunne selvstændigt opstille og løse et testproblem.
Klasseundervisning, gruppearbejde og øvelser.
Kombinerer indlæring af mye metoder med praktiske anvendelser.
Semester: F2011
Omfang: 10 ects
- forstå principperne for måling af human fysiologiske signaler med
elektroder for et udvalg af signaltyper,
- anvende et praktisk elektrodebaseret målesystem til klinisk måling,
- foretage en vurdering af fejlkilder ved elektrodebaserede målesystemer,
- forstå de fysiske principper, der ligger til grund for kliniske systemer til
billeddannelse,
- forstå forløbet i den praktiske anvendelse af et billeddannende system til
klinisk anvendelse,
- foretage en vurdering af fejlkilder ved billeddannende systemer til klinisk
anvendelse
- forstå metoder til stikprøveudtagning og statistisk modellering af data,
- kunne anvende parametrisk og ikke parametrisk modellering, samt kunne
anvende SAS til parameterestimering i disse,
- kunne forstå principper for test i data,
- kunne selvstændigt opstille og løse et testproblem.
Klasseundervisning, gruppearbejde og øvelser.
Kombinerer indlæring af mye metoder med praktiske anvendelser.
Semester: F2011
Omfang: 10 ects
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 2011 |
Publication status | Published - 2011 |