Lavere hastighedsgrænser giver færre hastighedsovertrædelser

Nanna Skou Bonde, Mette Møller

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

4 Downloads (Pure)

Abstract

En helt ny undersøgelse fra USA viser, at en sænkelse af hastighedsgrænsen fra 30
mph (48 km/t) til 25 mph (40 km/t) i Boston har medført færre overtrædelser af
hastighedsgrænsen. Effekten er størst for de største hastighedsovertrædelser.
Original languageEnglish
JournalNyhedsbrevet trafiksikkerhedsforskning
Volume44
Publication statusPublished - 2019

Bibliographical note

http://www.trafiksikkerhedsforskning.dtu.dk/arkiv/nr-44/lavere-hastigheder-giver-faerre-overtraedelser

Cite this

@article{b9ad06c9598c430eb905826ba719eaba,
title = "Lavere hastighedsgr{\ae}nser giver f{\ae}rre hastighedsovertr{\ae}delser",
abstract = "En helt ny unders{\o}gelse fra USA viser, at en s{\ae}nkelse af hastighedsgr{\ae}nsen fra 30mph (48 km/t) til 25 mph (40 km/t) i Boston har medf{\o}rt f{\ae}rre overtr{\ae}delser afhastighedsgr{\ae}nsen. Effekten er st{\o}rst for de st{\o}rste hastighedsovertr{\ae}delser.",
author = "Bonde, {Nanna Skou} and Mette M{\o}ller",
note = "http://www.trafiksikkerhedsforskning.dtu.dk/arkiv/nr-44/lavere-hastigheder-giver-faerre-overtraedelser",
year = "2019",
language = "English",
volume = "44",
journal = "Nyhedsbrevet Trafiksikkerhed",
publisher = "DTU Transport",

}

Lavere hastighedsgrænser giver færre hastighedsovertrædelser. / Bonde, Nanna Skou; Møller, Mette.

In: Nyhedsbrevet trafiksikkerhedsforskning, Vol. 44, 2019.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

TY - JOUR

T1 - Lavere hastighedsgrænser giver færre hastighedsovertrædelser

AU - Bonde, Nanna Skou

AU - Møller, Mette

N1 - http://www.trafiksikkerhedsforskning.dtu.dk/arkiv/nr-44/lavere-hastigheder-giver-faerre-overtraedelser

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - En helt ny undersøgelse fra USA viser, at en sænkelse af hastighedsgrænsen fra 30mph (48 km/t) til 25 mph (40 km/t) i Boston har medført færre overtrædelser afhastighedsgrænsen. Effekten er størst for de største hastighedsovertrædelser.

AB - En helt ny undersøgelse fra USA viser, at en sænkelse af hastighedsgrænsen fra 30mph (48 km/t) til 25 mph (40 km/t) i Boston har medført færre overtrædelser afhastighedsgrænsen. Effekten er størst for de største hastighedsovertrædelser.

M3 - Journal article

VL - 44

JO - Nyhedsbrevet Trafiksikkerhed

JF - Nyhedsbrevet Trafiksikkerhed

ER -