Læring på arbejdspladsen - den lærende i centrum

Vibeke Andersen

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    I artiklen skitseres en analytisk model for de faktorer, der påvirker læring på arbejdspladsen. Det sker ved at undersøge de forudsætninger og forventninger, hvormed medarjderne individuelt og kollektivt møder arbejdspladsens læringsmiljøer. I Kapitlet skelnes mellem det teknisk-organisatoriske og det sociale læringsmiljø, og den enkelte medarbejders livshistorie ses i et læringsperspektiv. Med denne tilgang indfanges flest mulige sider af den læring, der foregår på arbejdspladsen. Også ikke tilsigtede læreprocesser og ikke-erkendt læring.
    Original languageDanish
    Title of host publicationFra kursus til kompetenceudvikling på jobbet
    EditorsHenrik holt Larsen og Connie Svabo (red.)
    Publication date2002
    Pages15-33
    Publication statusPublished - 2002

    Cite this

    Andersen, V. (2002). Læring på arbejdspladsen - den lærende i centrum. In H. H. L. O. C. S. . . (Ed.), Fra kursus til kompetenceudvikling på jobbet (pp. 15-33) http://www.ipl.dtu.dk/publikation/8309/dk/