TY - RPRT
T1 - Kvalitative Interviews med D&I Censorer, Undervisere, Kandidater og Studerende
T2 - Afrapportering 3
AU - Brodersen, Søsser
AU - Lindegaard, Hanne
PY - 2010
Y1 - 2010
N2 - Som en opfølgning på telefon surveys blev der i tredje fase af D&I evalueringen gennemført en række kvalitative interviews med udvalgte censorer, undervisere, kandidater og studerende.
Formålet med de kvalitative interviews har været at undersøge om:
- D&I studerende og kandidater gennem forløbet i uddannelsen opnår de specifikke kvalifikationer og heterogene kompetencer som aktørerne i netværket omkring uddannelsen forventer?
- Progression gennem uddannelsen (fra Bachelor til Master)
- Hvilke jobfunktioner D&I kandidater forventes at kunne varetage og hvilke jobfunktioner de varetager efter endt uddannelse
- Om der er elementer i uddannelsen, som bør styrkes således at D&I kandidater bliver bedre i stand til at varetage evt. forventede og/eller faktiske jobfunktion?
Der blev taget 14 interviews: 2 censorer, 4 undervisere, 4 kandidater og 4 studerende fra hhv. 4. og 8. semester.
Udvælgelseskriterierne for informanterne var:
- For censorerne ønskede vi informanter fra både universitet og virksomheder
- For underviserne ønskede vi informanter, som var lidt mere perifere end de undervisere, der selv havde været med til at designe uddannelsen
- For kandidaterne ønskede vi informanter, der besad forskellige jobfunktioner, samt nogle uden job.
- For studerende ønskede vi informanter, som vi mente havde gjort sig overvejelser omkring uddannelsen og deres fremtidige job.
Interviewene blev hovedsagelig foretaget som face-to-face interviews enten hos informanterne eller på DTU. I ét tilfælde var det ikke muligt at arrangere interviewet som en face-to-face situation, så der blev interviewet lavet over telefonen. Alle interview ligger som båndede optagelser.
Formålet i denne afrapportering er at fortælle informanternes ’historie’, hvilket gøres gennem resumeer af interviewene. Alle interviews tog udgangspunkt i ’blomsten’, og dermed en snak omkring de forskellige kompetencer. I bilaget som vedlægges denne rapport, ses den spørgeguide, som dannede rammen for alle interviewene.
AB - Som en opfølgning på telefon surveys blev der i tredje fase af D&I evalueringen gennemført en række kvalitative interviews med udvalgte censorer, undervisere, kandidater og studerende.
Formålet med de kvalitative interviews har været at undersøge om:
- D&I studerende og kandidater gennem forløbet i uddannelsen opnår de specifikke kvalifikationer og heterogene kompetencer som aktørerne i netværket omkring uddannelsen forventer?
- Progression gennem uddannelsen (fra Bachelor til Master)
- Hvilke jobfunktioner D&I kandidater forventes at kunne varetage og hvilke jobfunktioner de varetager efter endt uddannelse
- Om der er elementer i uddannelsen, som bør styrkes således at D&I kandidater bliver bedre i stand til at varetage evt. forventede og/eller faktiske jobfunktion?
Der blev taget 14 interviews: 2 censorer, 4 undervisere, 4 kandidater og 4 studerende fra hhv. 4. og 8. semester.
Udvælgelseskriterierne for informanterne var:
- For censorerne ønskede vi informanter fra både universitet og virksomheder
- For underviserne ønskede vi informanter, som var lidt mere perifere end de undervisere, der selv havde været med til at designe uddannelsen
- For kandidaterne ønskede vi informanter, der besad forskellige jobfunktioner, samt nogle uden job.
- For studerende ønskede vi informanter, som vi mente havde gjort sig overvejelser omkring uddannelsen og deres fremtidige job.
Interviewene blev hovedsagelig foretaget som face-to-face interviews enten hos informanterne eller på DTU. I ét tilfælde var det ikke muligt at arrangere interviewet som en face-to-face situation, så der blev interviewet lavet over telefonen. Alle interview ligger som båndede optagelser.
Formålet i denne afrapportering er at fortælle informanternes ’historie’, hvilket gøres gennem resumeer af interviewene. Alle interviews tog udgangspunkt i ’blomsten’, og dermed en snak omkring de forskellige kompetencer. I bilaget som vedlægges denne rapport, ses den spørgeguide, som dannede rammen for alle interviewene.
M3 - Rapport
BT - Kvalitative Interviews med D&I Censorer, Undervisere, Kandidater og Studerende
CY - Kgs. Lyngby
ER -