Kundernes adfærd og indtag på en fastfood restaurant: resultater fra et eksperimentelt forsøg

Anne Dahl Lassen, Klaus Thomsen Volhøj, Gitte Gross

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

462 Downloads (Pure)

Abstract

De fleste danskere opfatter fastfood som usund mad. Den opfattelse passer godt med det generelle billede fra burgerrestauranter, pizzeriaer og maden på tankstationer. Det er som regel muligt at tage et sundere valg, men de sundere valg er ikke altid gjort synlige og attraktive for kunderne. I en ny undersøgelse har DTU Fødevareinstituttet undersøgt, om kunderne vælger anderledes, hvis ekspedienten i en burgerrestaurant gør dem opmærksomme på de sundere valg. I artiklen bliver nogle af undersøgelsens hovedresultater præsenteret.
Original languageDanish
JournalE-artikel fra DTU Fødevareinstitutet
Issue number5
Number of pages6
ISSN1904-5581
Publication statusPublished - 2013

Cite this