Hvad f er meningen?: Danske lederes opfattelse af sociale medier i detail- og servicebranchen

Pernille Rydén, Torsten Ringberg, Ricky Wilke

Research output: Book/ReportReportResearchpeer-review

Abstract

Sociale medier hyldes af blandt andet markedsføringspraktikere, it-konsulenter, ivrige bloggere og forskere som en teknologi, der vil revolutionere service- og detailhandlen. Men er branchens ledere enige? Kvantitative undersøgelser om dansk erhvervslivs brug af sociale medier, f.eks. Networked Business Factbook 2012-2013 viser, at danskerne er godt med, når det gælder om at tage de sociale medier til sig. Danske ledere er også relativt optimistiske i deres forventninger om, at digitale teknologier kan skabe vækst. Desuden har danske virksomheder ry for at være åbne og modtagelige for nye tiltag samt at have en dialogbaseret og demokratisk ledelsesform, der baserer sig på ligeværdig kommunikation med andre mennesker. Det er altså muligt at spore en velvilje og optimisme på trods af krisen og ’fundamentet er i orden’. Men kigger vi på praksis og de faktiske tal, så afspejles det ikke i konkrete investeringer af tid og penge i en digital omstilling.
Original languageDanish
PublisherService Platform
Number of pages48
ISBN (Print)978-87-90772-71-0
Publication statusPublished - 2013
Externally publishedYes

Cite this

@book{3a316014968c48b2a4d28247d7c5bbdb,
title = "Hvad f er meningen?: Danske lederes opfattelse af sociale medier i detail- og servicebranchen",
abstract = "Sociale medier hyldes af blandt andet markedsf{\o}ringspraktikere, it-konsulenter, ivrige bloggere og forskere som en teknologi, der vil revolutionere service- og detailhandlen. Men er branchens ledere enige? Kvantitative unders{\o}gelser om dansk erhvervslivs brug af sociale medier, f.eks. Networked Business Factbook 2012-2013 viser, at danskerne er godt med, n{\aa}r det g{\ae}lder om at tage de sociale medier til sig. Danske ledere er ogs{\aa} relativt optimistiske i deres forventninger om, at digitale teknologier kan skabe v{\ae}kst. Desuden har danske virksomheder ry for at v{\ae}re {\aa}bne og modtagelige for nye tiltag samt at have en dialogbaseret og demokratisk ledelsesform, der baserer sig p{\aa} ligev{\ae}rdig kommunikation med andre mennesker. Det er alts{\aa} muligt at spore en velvilje og optimisme p{\aa} trods af krisen og ’fundamentet er i orden’. Men kigger vi p{\aa} praksis og de faktiske tal, s{\aa} afspejles det ikke i konkrete investeringer af tid og penge i en digital omstilling.",
author = "Pernille Ryd{\'e}n and Torsten Ringberg and Ricky Wilke",
year = "2013",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-90772-71-0",
publisher = "Service Platform",

}

Hvad f er meningen?: Danske lederes opfattelse af sociale medier i detail- og servicebranchen. / Rydén, Pernille; Ringberg, Torsten; Wilke, Ricky.

Service Platform, 2013. 48 p.

Research output: Book/ReportReportResearchpeer-review

TY - RPRT

T1 - Hvad f er meningen?: Danske lederes opfattelse af sociale medier i detail- og servicebranchen

AU - Rydén, Pernille

AU - Ringberg, Torsten

AU - Wilke, Ricky

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Sociale medier hyldes af blandt andet markedsføringspraktikere, it-konsulenter, ivrige bloggere og forskere som en teknologi, der vil revolutionere service- og detailhandlen. Men er branchens ledere enige? Kvantitative undersøgelser om dansk erhvervslivs brug af sociale medier, f.eks. Networked Business Factbook 2012-2013 viser, at danskerne er godt med, når det gælder om at tage de sociale medier til sig. Danske ledere er også relativt optimistiske i deres forventninger om, at digitale teknologier kan skabe vækst. Desuden har danske virksomheder ry for at være åbne og modtagelige for nye tiltag samt at have en dialogbaseret og demokratisk ledelsesform, der baserer sig på ligeværdig kommunikation med andre mennesker. Det er altså muligt at spore en velvilje og optimisme på trods af krisen og ’fundamentet er i orden’. Men kigger vi på praksis og de faktiske tal, så afspejles det ikke i konkrete investeringer af tid og penge i en digital omstilling.

AB - Sociale medier hyldes af blandt andet markedsføringspraktikere, it-konsulenter, ivrige bloggere og forskere som en teknologi, der vil revolutionere service- og detailhandlen. Men er branchens ledere enige? Kvantitative undersøgelser om dansk erhvervslivs brug af sociale medier, f.eks. Networked Business Factbook 2012-2013 viser, at danskerne er godt med, når det gælder om at tage de sociale medier til sig. Danske ledere er også relativt optimistiske i deres forventninger om, at digitale teknologier kan skabe vækst. Desuden har danske virksomheder ry for at være åbne og modtagelige for nye tiltag samt at have en dialogbaseret og demokratisk ledelsesform, der baserer sig på ligeværdig kommunikation med andre mennesker. Det er altså muligt at spore en velvilje og optimisme på trods af krisen og ’fundamentet er i orden’. Men kigger vi på praksis og de faktiske tal, så afspejles det ikke i konkrete investeringer af tid og penge i en digital omstilling.

M3 - Rapport

SN - 978-87-90772-71-0

BT - Hvad f er meningen?: Danske lederes opfattelse af sociale medier i detail- og servicebranchen

PB - Service Platform

ER -