Grøn Open Access i Praksis

Research output: Non-textual formSound/Visual production (digital)Communication

94 Downloads (Pure)

Abstract

Open Access indikatoren påviste et uudnyttet potentiale på ca 60%, men hvorfor er der så ikke mere Open Access indhold?. I det konkrete arbejde med forskningsregistrering og registrering af post-prints støder bibliotekerne på en række udfordringer, som vanskeliggør institutionernes muligheder for at nå de nationale Open Access mål. Det er for eksempel inden for områderne rettigheder og licenser, tilladte Open Access versioner, embargoperioder m.m., at vi støder på problemer. Det er disse meget konkrete udfordringer, der arbejdes med i det kommende DEFF projekt ”Grøn Open Access i praksis”.
Original languageDanish
Publication date2016
Place of PublicationKgs. Lyngby
Media of outputPowerPoint
Publication statusPublished - 2016
EventPure Brugerdag 2016 - Aarhus Universitet, Aarhus, Denmark
Duration: 16 Nov 201616 Nov 2016

Conference

ConferencePure Brugerdag 2016
LocationAarhus Universitet
CountryDenmark
CityAarhus
Period16/11/201616/11/2016

Cite this

Sand, A. A. (Author). (2016). Grøn Open Access i Praksis. Sound/Visual production (digital), Kgs. Lyngby: DTU Bibliotek, Danmarks Tekniske Universitet.
Sand, Ane Ahrenkiel (Author). / Grøn Open Access i Praksis. [Sound/Visual production (digital)].
@misc{d1df39ae3db9495cbd0b78f150b60c08,
title = "Gr{\o}n Open Access i Praksis",
abstract = "Open Access indikatoren p{\aa}viste et uudnyttet potentiale p{\aa} ca 60{\%}, men hvorfor er der s{\aa} ikke mere Open Access indhold?. I det konkrete arbejde med forskningsregistrering og registrering af post-prints st{\o}der bibliotekerne p{\aa} en r{\ae}kke udfordringer, som vanskeligg{\o}r institutionernes muligheder for at n{\aa} de nationale Open Access m{\aa}l. Det er for eksempel inden for omr{\aa}derne rettigheder og licenser, tilladte Open Access versioner, embargoperioder m.m., at vi st{\o}der p{\aa} problemer. Det er disse meget konkrete udfordringer, der arbejdes med i det kommende DEFF projekt ”Gr{\o}n Open Access i praksis”.",
author = "Sand, {Ane Ahrenkiel}",
year = "2016",
language = "Dansk",
publisher = "DTU Bibliotek, Danmarks Tekniske Universitet",

}

Sand, AA, Grøn Open Access i Praksis, 2016, Sound/Visual production (digital), DTU Bibliotek, Danmarks Tekniske Universitet, Kgs. Lyngby.
Grøn Open Access i Praksis. Sand, Ane Ahrenkiel (Author). 2016. Kgs. Lyngby : DTU Bibliotek, Danmarks Tekniske UniversitetEvent: null, Aarhus Universitet, Aarhus, Denmark.

Research output: Non-textual formSound/Visual production (digital)Communication

TY - ADVS

T1 - Grøn Open Access i Praksis

A2 - Sand, Ane Ahrenkiel

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - Open Access indikatoren påviste et uudnyttet potentiale på ca 60%, men hvorfor er der så ikke mere Open Access indhold?. I det konkrete arbejde med forskningsregistrering og registrering af post-prints støder bibliotekerne på en række udfordringer, som vanskeliggør institutionernes muligheder for at nå de nationale Open Access mål. Det er for eksempel inden for områderne rettigheder og licenser, tilladte Open Access versioner, embargoperioder m.m., at vi støder på problemer. Det er disse meget konkrete udfordringer, der arbejdes med i det kommende DEFF projekt ”Grøn Open Access i praksis”.

AB - Open Access indikatoren påviste et uudnyttet potentiale på ca 60%, men hvorfor er der så ikke mere Open Access indhold?. I det konkrete arbejde med forskningsregistrering og registrering af post-prints støder bibliotekerne på en række udfordringer, som vanskeliggør institutionernes muligheder for at nå de nationale Open Access mål. Det er for eksempel inden for områderne rettigheder og licenser, tilladte Open Access versioner, embargoperioder m.m., at vi støder på problemer. Det er disse meget konkrete udfordringer, der arbejdes med i det kommende DEFF projekt ”Grøn Open Access i praksis”.

M3 - Lyd og/eller billed produktion (digital)

PB - DTU Bibliotek, Danmarks Tekniske Universitet

CY - Kgs. Lyngby

ER -

Sand AA (Author). Grøn Open Access i Praksis Kgs. Lyngby: DTU Bibliotek, Danmarks Tekniske Universitet. 2016.