Effekten af udvidet periodisk syn på person- og varebiler

Inger Marie Bernhoft, Ninette Pilegaard

    Research output: Book/ReportReportResearch

    374 Downloads (Pure)

    Abstract

    Dette notat har til formål at gennemføre en beregning af costs og benefits af udvidet periodisk syn af person- og varebiler i Danmark, under forudsætning af der gennemføres ét syn af per-son- og varebiler efter fire år, derefter ét syn efter to år og derefter én gang årligt (4,2,1,1…), som beskrevet i Europa-kommissionens forslag ’Køretøjspakke vedrørende øget periodisk syn, Forslag til forordning nr. 380’.
    Desuden foretages et fagligt review af de i ’Autofore-rapporten’ for Kommissionen tidligere fore-tagne beregninger af basis-scenariet af et lidt ældre forslag, hvor de periodiske syn skulle være efter fire år, derefter efter to år, derefter efter to år igen og derefter årligt (4,2,2,1,1…). Dvs. at der i vores basisscenarie vil være ét ekstra syn (ved 7. år) i forhold til ’Autofore-rapportens’ ba-sis-scenarie. Dog udføres i ’Autofore-rapporten’ også følsomhedsberegninger for alternative startår for de årlige periodiske syn, heriblandt for vores basis-scenarie.
    Reviewet forholder sig til de forudsætninger i ’Autofore-rapporten’, som Kommissionen henviser til, og vurderer rigtigheden af de danske forudsætninger.
    Original languageDanish
    PublisherDTU Transport
    Number of pages27
    ISBN (Electronic)978-87-7327-233-6
    Publication statusPublished - 2012
    SeriesDTU Transport. Notat
    Number8, 2012
    ISSN1601-9466

    Bibliographical note

    http://www.transport.dtu.dk/upload/institutter/dtu%20transport/notater/notat-8-2012_periodisk-syn_np.pdf

    Cite this