Abstract
I denne artikel beskriver vi observationer og erfaringer fra projekt ‘Digital Reality’ - et udviklingsforløb over 12 måneder, der har haft som mål gennem et case-studie med tre danske industrivirksomheder at udvikle guidelines til, hvordan danske industrivirksomheder (SMV) kan komme i gang med at bruge virtuel teknologi i deres produktionsmiljøer.
Vi forklarer i artiklen hvilke overvejelser, der kan være nyttige at gøre sig før man går i gang med at anvende Digital Reality teknologi. Derudover beskriver vi, hvilke områder i industriens værdikæder, hvor man med fordel man implementere Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) og Mixed Reality (MR). Vi giver også vores bud på, hvordan man kommer bedst og hurtigst i gang. Endelig er det altoverskyggende gode råd, at det ikke behøver koste alverden at komme i gang med at anvende teknologierne, da der allerede findes hardware og software løsninger på markedet som kan tages direkte i brug ude i produktionen og ‘On-site’ hos kunderne.
Vi forklarer i artiklen hvilke overvejelser, der kan være nyttige at gøre sig før man går i gang med at anvende Digital Reality teknologi. Derudover beskriver vi, hvilke områder i industriens værdikæder, hvor man med fordel man implementere Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) og Mixed Reality (MR). Vi giver også vores bud på, hvordan man kommer bedst og hurtigst i gang. Endelig er det altoverskyggende gode råd, at det ikke behøver koste alverden at komme i gang med at anvende teknologierne, da der allerede findes hardware og software løsninger på markedet som kan tages direkte i brug ude i produktionen og ‘On-site’ hos kunderne.
Original language | Danish |
---|
Publisher | Technical University of Denmark |
---|---|
Number of pages | 48 |
DOIs | |
Publication status | Published - 2020 |