Differentierede hastighedsgrænser giver færre dødsulykker

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

15 Downloads (Pure)

Abstract

En undersøgelse af differentierede hastighedsgrænser i Sverige viser, at ændringen overordnet set har medført færre dødsulykker, hvilket var mest markant på de landeveje, hvor hastighedsgrænsen blev sat ned. Antallet af alvorligt tilskadekomne var dog ikke signifikant anderledes efter ændringen.
Original languageEnglish
JournalNyhedsbrevet trafiksikkerhedsforskning
Volume44
Publication statusPublished - 2019

Cite this

@article{6dce6ea81b494ae38115062d93769b57,
title = "Differentierede hastighedsgr{\ae}nser giver f{\ae}rre d{\o}dsulykker",
abstract = "En unders{\o}gelse af differentierede hastighedsgr{\ae}nser i Sverige viser, at {\ae}ndringen overordnet set har medf{\o}rt f{\ae}rre d{\o}dsulykker, hvilket var mest markant p{\aa} de landeveje, hvor hastighedsgr{\ae}nsen blev sat ned. Antallet af alvorligt tilskadekomne var dog ikke signifikant anderledes efter {\ae}ndringen.",
author = "Ragnhild Holgaard and Mette M{\o}ller",
year = "2019",
language = "English",
volume = "44",
journal = "Nyhedsbrevet Trafiksikkerhed",
publisher = "DTU Transport",

}

Differentierede hastighedsgrænser giver færre dødsulykker. / Holgaard, Ragnhild; Møller, Mette.

In: Nyhedsbrevet trafiksikkerhedsforskning, Vol. 44, 2019.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

TY - JOUR

T1 - Differentierede hastighedsgrænser giver færre dødsulykker

AU - Holgaard, Ragnhild

AU - Møller, Mette

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - En undersøgelse af differentierede hastighedsgrænser i Sverige viser, at ændringen overordnet set har medført færre dødsulykker, hvilket var mest markant på de landeveje, hvor hastighedsgrænsen blev sat ned. Antallet af alvorligt tilskadekomne var dog ikke signifikant anderledes efter ændringen.

AB - En undersøgelse af differentierede hastighedsgrænser i Sverige viser, at ændringen overordnet set har medført færre dødsulykker, hvilket var mest markant på de landeveje, hvor hastighedsgrænsen blev sat ned. Antallet af alvorligt tilskadekomne var dog ikke signifikant anderledes efter ændringen.

M3 - Journal article

VL - 44

JO - Nyhedsbrevet Trafiksikkerhed

JF - Nyhedsbrevet Trafiksikkerhed

ER -