Den pædagogiske reform af Københavns Universitets juridiske bacheloruddannelse

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Et nyt kapitel i formidlingen af dansk universitetspædagogik. Bogen handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker. Temaerne er: Innovation- og entrepreneurskab Tværfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning Internationalisering Studiearbejde mellem timerne Talentudvikling Ph.d.-vejledning Quiz og digitale opgaver Coursera-kursus Flipped classroom Pædagogisk studiereform Kursusudvikling Eksamensudvikling "Scholarship of teaching and learning" Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.
Original languageDanish
Title of host publicationUniversitetspædagogiske praksisser
EditorsLotte Rienecker, Peter Stray Jørgensen
PublisherSamfundslitteratur
Publication date2015
Pages317-334
ISBN (Electronic)978-87-593-2522-3
Publication statusPublished - 2015
Externally publishedYes

Cite this