Call centre i Danmark 2004 - Ledelse, samarbejde og teknologi

Nadia El-Salanti, Ole Henning Sørensen, Inger-Marie Wiegmann

    Research output: Book/ReportReportResearch

    Abstract

    Cornell University i staten New York, USA har igangsat en international benchmarking undersøgelse af HR management og ’performance’ i call centre. Den har titlen ”The Global Call Center Industry Project. Strategy, HR Practices, & Performance”. Undersøgelsen er sponsoreret af ”Russell Sage Foundation”. Den finder sted gennem et samarbejde mellem uafhæn-gige forskere i og omkring universitetsmiljøerne i en række lande i EU, Nordamerika, Afrika, det sydlige Asien, Syd-Øst Asien og Australien. I Danmark er det Danmarks Tekniske Universitet der er ansvarlig for un-dersøgelsen. CASA (Center for Alternativ Samfunds Analyse) har fået til opgave at gennemføre undersøgelsen og herunder at analysere og afrappor-tere undersøgelsens resultater. Den danske del af undersøgelsen er gennem-ført i perioden marts 2004 – oktober 2004.
    Original languageDanish
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherCenter for Alternativ Samfundsanalyse (CASA)
    Number of pages73
    Publication statusPublished - 2004

    Cite this