Press/Media: Press / Media

Description

Sisse Fagt, som er seniorrådgiver i Afdeling for Risikovurdering og Ernæring, DTU Fødevareinstituttet, mener, at kostkampagnerne har haft en effekt. Hun peger på, at f.eks. 6 om dagen-kampagnen og fuldkornskampagnen har givet synlige resultater.
»Jeg har arbejdet med kostvaner i 25 år og er vant til at se, hvordan kostvanerne er i konstant forandring og går lidt op og ned, men i vores indtag af fedt, fuldkorn og frugt og grønt er der sket så store ændringer over kort tid, at det ville være mærkeligt, hvis kampagnerne ikke skulle have en del af æren,« siger Sisse Fagt, der pointerer, at når danskerne alligevel bliver mere overvægtige og ramt af livsstilssygdomme, er det, fordi de motionerer for lidt og spiser for meget energitæt mad, bl.a. fedt, slik, kager og fastfood. Selvom danskerne spiser mere frugt og grønt, er det færre end hver femte voksne som spiser nok frugt og grønt. Og der er masser af danskere, som ikke får nok fuldkorn.
Period23 Aug 2016

Media contributions

1

Media contributions

  • TitleVirker kampagner?
    Media name/outletJyllandsposten
    Media typeWeb
    Date23/08/2016
    Producer/AuthorMorten Zahle
    PersonsSisse Fagt