Press/Media: Press / Media

Description

Mens vi fra 1995 til starten af nullerne kunne se et stigende forbrug af frugt og grøntsager, har vi siden kunne se, at forbruget er stagneret og måske endda med en tendens til fald.
Jeg vil mene, at der har været en nyhedsinteresse med 6 om dagen-kampganen. I de senere år har man fokuseret mere på strukturelle tiltag som skolefrugt og firmafrugt. Det inspirerer ikke nødvendigvis folk til at spise hjemme.
Folk tror, at de spiser nok frugt og grønt. Men undersøgelser viser, at mange slet ikke spiser så meget frugt og grønt, som de tror.
Det ville være en idé at visualisere for folk, hvor meget grønt de egentlig indtager. Mange spiser fx salater, men salater fylder meget og vejer lidt, og dermed får de ikke så meget grønt, som de skal have. Man bliver nødt til at gøre folk opmærksomme på, hvor meget det vejer.
Nogle tror, at hvis de spiser salat, tomat og agurk, så er de på den grønne gren.
Frugt er lettere at få ind på lystavlen, fordi det ikke skal tilberedes.

Subject

Danskernes frugt og grøntindtag
Period2 Sep 2014

Media contributions

1

Media contributions

  • TitleDanskernes frugt og grøntindtag
    Media name/outletFood Culture
    Media typeWeb
    Date02/09/2014
    Producer/AuthorNanna Birk
    PersonsSisse Fagt