Handlekomptence og demokratisk dannelse

Publication: Research - peer-reviewBook chapter – Annual report year: 2011

View graph of relations

Dette bidrag rejser, med afsæt i eksempler fra miljøundervisningen, en diskussion af skolens og elevernes rolle i samfundet. Der argumenteres for, at der i forlængelse af udviklingstendenser inden for styring og planlægning i samfundet udvikles nye muligheder for demokratisk dannelse og deltagelse. Desuden diskuteres forskellige forståelser af forholdet mellem uddannelse og demokrati i relation til handlekompetence.
Original languageDanish
Title of host publicationEssays om undervisning, didaktik og handlekompetence : Inspired by Karsten Schnack
EditorsKari Kragh Blume Dahl, Jeppe Læssøe
Number of pages190
Place of publicationCopenhagen
PublisherDanmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus University
Publication date2011
Pages119-128
ISBN (print)978-87-7430-229-2
StatePublished

Bibliographical note

English Title: Action Competence and Democratic Education

Keywords

  • Action competence, Environmental education, Democracy
Download as:
Download as PDF
Select render style:
APAAuthorCBEHarvardMLAStandardVancouverShortLong
PDF
Download as HTML
Select render style:
APAAuthorCBEHarvardMLAStandardVancouverShortLong
HTML
Download as Word
Select render style:
APAAuthorCBEHarvardMLAStandardVancouverShortLong
Word

ID: 5578514