Standard

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@misc{f7b58ca1c3bd48f681037a485ed3b244,
title = "Formulering af læringsmål for kandidatspecialer ved DTU Management: Inspirationsnotat til nystartede kandidatspecialestuderende udarbejdet for DTU Managements institutstudienævn",
author = "Hansen, {Claus Thorp} and Birgitte Rasmussen and Hinz, {Hector Nøhr}",
year = "2009",
type = "Other <importModel: OtherImportModel>",

}

RIS

TY - GEN

T1 - Formulering af læringsmål for kandidatspecialer ved DTU Management

T2 - Inspirationsnotat til nystartede kandidatspecialestuderende udarbejdet for DTU Managements institutstudienævn

A1 - Hansen,Claus Thorp

A1 - Rasmussen,Birgitte

A1 - Hinz,Hector Nøhr

AU - Hansen,Claus Thorp

AU - Rasmussen,Birgitte

AU - Hinz,Hector Nøhr

PY - 2009

Y1 - 2009

N2 - Indledning Læringsmål er normalt formuleret, når du deltager i et DTU kursus. Det er nemlig lærerens opgave at formulere læringsmål og efter kurset vurdere din opfyldelse af læringsmålene ved bedømmelse af din eksamen eller afløsningsopgave. I kandidatspecialer er det imidlertid anderledes. Der står i DTU’s studie-håndbog: ”Læringsmål for kandidatspecialet indgår som en del af vejledningen”, hvilket giver dig mulighed for – naturligvis i samarbejde med din vejleder – at formulere læringsmål for dit kandidatspeciale. Der er mindst tre gode grunde til at være omhyggelig med at formulere læringsmål for dit kandidatspeciale. For det første skal læringsmålene hjælpe dig med at finde en fornuftig fremgangsmåde i kandidatspecialet. For det andet er læringsmålene med til at beskrive, hvad du bedømmes på, når rapporten er afleveret, og du fremlægger og forsvarer dit kandidat-speciale. For det tredje er læringsmålene en måde at beskrive, hvad du har lært og kan, og dette er vigtigt at være bevidst om, når du søger job som nyuddannet civilingeniør. Det er altså vigtigt, at du formulerer præcise og anvendelige læringsmål for dit kandidatspeciale. Dette notat er skrevet for at hjælpe dig med dette. Notatet behandler krav til læringsmål, eksempler på læringsmål og de generelle bedømmelseskriterier, som DTU Management har defineret, samt sidst men ikke mindst nogle nyttige husketing vedrørende din aflevering af kandidatspeciale og bedømmelsen af det. DTU Management, april 2009 Claus Thorp Hansen Birgitte Rasmussen Hector Nøhr Hinz

AB - Indledning Læringsmål er normalt formuleret, når du deltager i et DTU kursus. Det er nemlig lærerens opgave at formulere læringsmål og efter kurset vurdere din opfyldelse af læringsmålene ved bedømmelse af din eksamen eller afløsningsopgave. I kandidatspecialer er det imidlertid anderledes. Der står i DTU’s studie-håndbog: ”Læringsmål for kandidatspecialet indgår som en del af vejledningen”, hvilket giver dig mulighed for – naturligvis i samarbejde med din vejleder – at formulere læringsmål for dit kandidatspeciale. Der er mindst tre gode grunde til at være omhyggelig med at formulere læringsmål for dit kandidatspeciale. For det første skal læringsmålene hjælpe dig med at finde en fornuftig fremgangsmåde i kandidatspecialet. For det andet er læringsmålene med til at beskrive, hvad du bedømmes på, når rapporten er afleveret, og du fremlægger og forsvarer dit kandidat-speciale. For det tredje er læringsmålene en måde at beskrive, hvad du har lært og kan, og dette er vigtigt at være bevidst om, når du søger job som nyuddannet civilingeniør. Det er altså vigtigt, at du formulerer præcise og anvendelige læringsmål for dit kandidatspeciale. Dette notat er skrevet for at hjælpe dig med dette. Notatet behandler krav til læringsmål, eksempler på læringsmål og de generelle bedømmelseskriterier, som DTU Management har defineret, samt sidst men ikke mindst nogle nyttige husketing vedrørende din aflevering af kandidatspeciale og bedømmelsen af det. DTU Management, april 2009 Claus Thorp Hansen Birgitte Rasmussen Hector Nøhr Hinz

ER -