Documents

View graph of relations

Indledning Læringsmål er normalt formuleret, når du deltager i et DTU kursus. Det er nemlig lærerens opgave at formulere læringsmål og efter kurset vurdere din opfyldelse af læringsmålene ved bedømmelse af din eksamen eller afløsningsopgave. I kandidatspecialer er det imidlertid anderledes. Der står i DTU’s studie-håndbog: ”Læringsmål for kandidatspecialet indgår som en del af vejledningen”, hvilket giver dig mulighed for – naturligvis i samarbejde med din vejleder – at formulere læringsmål for dit kandidatspeciale. Der er mindst tre gode grunde til at være omhyggelig med at formulere læringsmål for dit kandidatspeciale. For det første skal læringsmålene hjælpe dig med at finde en fornuftig fremgangsmåde i kandidatspecialet. For det andet er læringsmålene med til at beskrive, hvad du bedømmes på, når rapporten er afleveret, og du fremlægger og forsvarer dit kandidat-speciale. For det tredje er læringsmålene en måde at beskrive, hvad du har lært og kan, og dette er vigtigt at være bevidst om, når du søger job som nyuddannet civilingeniør. Det er altså vigtigt, at du formulerer præcise og anvendelige læringsmål for dit kandidatspeciale. Dette notat er skrevet for at hjælpe dig med dette. Notatet behandler krav til læringsmål, eksempler på læringsmål og de generelle bedømmelseskriterier, som DTU Management har defineret, samt sidst men ikke mindst nogle nyttige husketing vedrørende din aflevering af kandidatspeciale og bedømmelsen af det. DTU Management, april 2009 Claus Thorp Hansen Birgitte Rasmussen Hector Nøhr Hinz
Original languageDanish
Publication date2009
StatePublished
Download as:
Download as PDF
Select render style:
APAAuthorCBEHarvardMLAStandardVancouverShortLong
PDF
Download as HTML
Select render style:
APAAuthorCBEHarvardMLAStandardVancouverShortLong
HTML
Download as Word
Select render style:
APAAuthorCBEHarvardMLAStandardVancouverShortLong
Word

Download statistics

No data available

ID: 6346185