Paul Fischer

Paul Fischer

Associate professor, head of section

Richard Petersens Plads

Building: 322, 013

2800 Kgs. Lyngby

Denmark

Phone: 45253713

Fax: 45930074

Paul Fischer

 

Paul Fischer arbejder med udvikling og analyse af algoritmer, dvs. med at modellere og løse problemer ved hjælp af en computer. Det drejer sig om udviklingen af metoder, der er effektive med hensyn til resourcer som tid og hukommelse. Udover det skal det bevises at metoderne løser problemet på en korrekt måde. Desværre findes der mange reelle problemer, som ikke kan løses optimalt inden for acceptabl tid. Her er opgaven at identificere den slags problemer og at udvikle metoder, som finder en løsning, der ligger tæt på den optimale. Paul Fischer undesøger spørgsmål inden for områderne maskinel indlæring, biologi og statistik. Han underviser i algoritmik og programmering af grafiske grænseflæder.

Paul Fischer modtog sin MSc og PhD fra Univeristet i Bielefeld, Tyskland. Han har været ansat på Cornell Universitet i USA og på universiterne i Dortmund og Paderborn i Tyskland. Siden 2002 har han været lektor på  DTU Compute.

Paul Fischer har organiseret en række konferencer og workshops. Han har publiceret bøger om Machine Learning og programmering af grafiske grænseflæder.

CV

View graph of relations

View all »

  • Theoretical Computer Science

    ISSNs: 0304-3975

    Elsevier BV, Netherlands

    BFI (2017): BFI-level 2, Scopus rating (2015): SJR 0.72 SNIP 1.345, ISI indexed (2013): ISI indexed yes

    Central database

    Journal

  • Computational Geometry

    ISSNs: 0925-7721

    Elsevier BV, Netherlands

    BFI (2017): BFI-level 2, Scopus rating (2015): SJR 0.766 SNIP 1.349, ISI indexed (2013): ISI indexed yes

    Central database

    Journal

  • Acta Informatica

    ISSNs: 0001-5903

    Additional searchable ISSN (Electronic): 1432-0525

    Springer, Germany

    BFI (2017): BFI-level 2, Scopus rating (2015): SJR 0.524 SNIP 0.96, ISI indexed (2013): ISI indexed yes

    Central database

    Journal

View all »

View all »

Download as:
Download as PDF
Select render style:
ShortLong
PDF
Download as HTML
Select render style:
ShortLong
HTML
Download as Word
Select render style:
ShortLong
Word
Download as: To download, please limit the number of search results to 1,000 or less.

ID: 2174265