Anders Petersen arbejder primært med udvikling af modeller til simulering af syn, hørelse og hukommelse. Anders Petersens primære interesser ligger indenfor matematisk modellering, herunder neurale netværk samt billed- og signalbehandling. Anders Petersens forskning kan bidrage til mere præcise karakteristikker af seende og hørendes opfattelsesevner samt evne til at bearbejde og lagre sanse indtryk i hukommelsen. Forskningen kan tænkes at lede til nye anvendelser indenfor optimering af menneske-maskine grænseflader, nye strategier i forhold til læring samt nye metoder til evaluering af patienters kognitive tilstand. Anders Petersen er ph.d.-studerende ved Informatik og Matematisk Modellering. I 2006 færdiggjorde han sin Civilingeniøreksamen som elektroingeniør ved Danmarks Tekniske Universitet i Lyngby. Ligeledes færdiggjorde Anders Petersen i 2006 1. del af Handelhøjskolernes Diplomuddannelse ved Handelhøjskolen i København. I 2003-2004 var Anders Petersen immatrikuleret ved Politecnico di Milano i Italien. Anders Petersen blev optaget som ph.d.-studerende ved Informatik og Matematisk Modellering, Danmarks Tekniske Universitet umiddelbart efter han havde færdiggjort sit eksamensprojekt samme sted. På Danmarks Tekniske Universitet underviser Anders Petersen blandt andet i kurset "Kognitive systemer".

CV

Education

2006 - 2006 Business Administration - Copenhagen Business School
2000 - 2006 Electrical engineering - Technical University of Denmark

Academic grades

Master of Science, electronics and electrical engineering

Graduate Diploma of Business Administration (part 1)

Professional experience

2006 - 2009 PhD student (IMM) - Technical University of Denmark, Informatics and Mathematical Modeling
1999 - 2000 Seaman, Action Information - Royal Danish Navy, 4. squad

Languages

Danish, English, Italian, German

International experience

Five intensive language courses attended around Italy followed by a one semester ERASMUS stay at Politecnico di Milano

My links

View graph of relations

View all »

Download as:
Download as PDF
Select render style:
ShortLong
PDF
Download as HTML
Select render style:
ShortLong
HTML
Download as Word
Select render style:
ShortLong
Word
Download as: To download, please limit the number of search results to 1,000 or less.

Latest activities and conferences

ID: 2171722